Epic gear!

Ja, det är nog inte bara i World of Warcraft som gear har betydelse 🙂

Har suttit och kollat igenom en packningslista jag fick från pathfindertravels.se och det är inte lite saker jag bör införskaffa. Nu kanske det verkar lite överambiöst att jag kollar packningslistor redan, min resa till Himalaya lär ju inte inträffa på ett par år. Men det är rätt dyra saker att införskaffa så det kan vara bra att handla lite eftersom 🙂

Enkla saker som sovsäck som ska ge komfort vid -15 grader, tält, skor och ytterkläder lär ju inte vara någon konst. Men sen ska man hitta underställ som man trivs med, underställ är för övrigt något utav det värsta som finns. Det klibbar och klistrar sig äckligt mot kroppen. Lite klaustrofobi där. Men samtidigt, när man väl är påklädd och ute så är man ändå bra glad att man har det på sig. Men där vill jag nog forska lite.

Det är en massa småsaker som dom rekommenderar en, men samtidigt så är det ju även saker som kan vara bra att ha om man bara är t,ex ute på en tur över dagen. Inte vill jag frysa då heller, och nog vill jag gå bekvämt också. Eller varför inte när man fjällvandrar.

Ja, nog kommer jag ha nytta av de saker jag behöver införskaffa.

Men samtidigt, kläder bör jag nog vänta med ett tag, tills jag kommer i något 🙂

2 tankar om “Epic gear!

Lämna en kommentar